Veelgestelde vragen over Ritomshop.nl

  • Leveren jullie ook in het buitenland? 
    Ja wij leveren in heel Europa.
  • Wat zijn de levertijden?
    Nederland België voor 14.00 uur besteld, de volgende werkdag geleverd. Buiten Nederland en België loopt de levertijd op tot 7 werkdagen.
    Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van  DHL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.
  • Kan ik goederen ruilen?
    Ja dit is mogelijk, kijk voor meer info: Retourneren
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Nederland brievenbus pakket tot 2 KG €3.65 daar boven €6.95  België brievenbuspakket tot 2 KG € 4.95 daar boven € 9.95 Duitsland € 9.97 Frankrijk € 37.- andere landen op aanvraag.
  • Geeft Ritomshop garantie ?
    Standaard geven wij 1 jaar garantie. Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
  • Kunnen klanten buiten Nederland B.T.W. vrij geleverd worden? Ja wij kunnen bedrijven buiten Nederland B.T.W. verlegt leveren. Hiervoor moet je wel het b.t.w nummer invullen tijdens het bestellen.
  • Kunnen klanten buiten Nederland B.T.W. vrij geleverd worden? Ja wij kunnen bedrijven buiten Nederland B.T.W. verlegt leveren. Hiervoor moet je wel het b.t.w nummer invullen tijdens het bestellen.
  • Ik heb een klacht.
    Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals verwacht. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@ritom.com .
    Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
  • Kan ik een product retourneren?
    Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht jouw bestelling tot 365 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

    Je hebt na het bestellen nogmaals 365 dagen bedenktijd om uw product retour te sturen. Je  krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@ritom.com . Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

    Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
  • Kan ik een product ruilen?
    Wilt je jouw  product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@ritom.com . Wel draagt je zelf de kosten voor terugzending van het product.”

    Praktisch, bestel het gewenste product in onze shop en je stuurt het niet gewenste product retour naar ons.
    Adres gegevens:

    Ritomshop
    Kauwenhoven 70
    6741PW Lunteren

    Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor je te wijzigen.
  • Welke betaalmethodes zijn er?






Mochten er nog vragen zijn dan kan u altijd met ons bellen (0318-261160) of mailen naar info@ritom.com!

Overige belangrijke informatie:
Disclaimer
Algemene voorwaarden
Privacy statement
Ritomshop

Ritomshop

Specialist in leer fournituren en gereedschap